Condiții generale de transport international
CONDITII GENERALE DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE PERSOANE SOCIETATEA TABITA TOUR SRL
RO
1.Toţi pasagerii au obligaţia de a respecta atât Condiţiile Generale de Transport si regulamentele in vigoare Tabita Tour, cât şi prevederile aflate în vigoare privind Legea Transporturilor din România şi a celorlalte state pe care calatorii le tranziteaza pe parcursul calatoriei, referitoare la documentele de intrare/iesire, prevederile vamale, financiar administrative, referitoare la persoana sau la bagajele sale. Transportatorul nu isi asuma raspunderea pentru cheltuieli suplimentare determinate de lipsa acestor documente, acestea reprezentand raspunderea directă şi exclusivă a călătorului. Tabita Tour isi rezerva dreptul de a verifica, fotocopia sau inregistra in orice alt fel documentele de calatorie ale pasagerilor.
DOCUMENTELE PASAGERILOR:
2.Este responsabilitatea pasagerului sa se asigure ca detine toate documentele de calatorie necesare intrarii, tranzitarii sau stationarii pe teritoriul unei tari straine cum ar fi pasaport, vize, adeverinta medicala etc. Daca pe parcursul calatoriei, pasagerului i se refuza dreptul de a intra sau a tranzita o tara pentru ca nu este in posesia documentelor corecte de calatorie, toate consecintele, inclusiv toate daunele suferite de Tabita Tour, cad in responsabilitatea si vor fi suportate de catre pasager, fara ca aceasta sa poata beneficia de vreo returnare integrala sau partiala a contravalorii biletului de calatorie.
3. Daca pasagerii sunt retinuti si debarcati la frontiera pentru orice motiv determinat de formalitatile de trecere a frontierei, si timpul de rezolvare al problemelor depaseste 30 minute, autocarul isi va continua calatoria dupa trecerea celor 30 minute. In cazul in care pasagerii sunt retinuti de catre autoritati, transportatorul nu este responsabil pentru bagajele acestora, abandonate in mijlocul de transport. In cazul in care pasagerii detin documente de calatorie falsificate, caz in care poate fi pasibil de amenzi transportatorul, reprezentantii societatii, sau personalul angajat al acesteia, Tabita Tour, isi rezerva dreptul de a recupera de la persoana vinovata, suma aferenta amenzii si toate daunele cauzate.
4. Copiii sub 14 ani trebuie sa calatoreasca insotiti de un adult. Copii sunt acceptati la bordul autocarelor numai supravegheati de catre adulti sau in cazul in care detin un act notarial care dovedeste acceptul parintelui sau tutorelui pentru efectuarea calatoriei si numai daca tara de destinatie si/sau tara tranzitata in timpul calatoriei permit acest lucru.
IMBARCARE/DEBARCARE SI TRANSPORT :
5. Este obligatorie prezenţa călătorilor cu 30 min. înainte de plecare în scopul verificării actelor şi a îmbarcării. Întârzierea călătorilor la plecare nu va influenţa orarul deja stabilit. În cazul neprezentării călătorului la îmbarcare, locul său va trece în gestiunea personală a transportatorului, iar biletul va fi considerat pierdut, clientul neavand dreptul la restituire.
6. Orele indicate pe biletele de călătorie, tichete de rezervare, pliante sau alte materiale promoţionale nu sunt garantate şi nu fac parte din contractul de transport. Orarele pot suferi modificări fără preaviz.
7. Pasagerii vor fi informati corect si la timp inainte si in timpul calatoriei cu privire la modificarile survenite in orar, timpul estimat de sosire la punctele de legatura, astfel incat pasagerii vor avea la dispozitie mai mult timp pentru a-si adapta calatoria noilor circumstante.
8. In cazul opririlor regulate de pe traseu, pasagerii sunt obligati sa se intoarca la autocar in timpul anuntat inainte de oprire. In caz contrar, autocarul va pleca din statie fara pasagerii care nu s-au prezentat, Tabita Tour neasumandu-si nicio responsabilitate pentru consecintele acestui fapt.
9. Trecerile prin vămi condiţioneaza/pot influenţa orele de sosire, transportatorul nerăspunzând pentru eventualele întârzieri la sosire. De asemenea, întârzierile pot fi cauzate şi de diferiţi factori externi şi independenţi de voinţa transportatorului, cum ar fi: conditii meteorologice nefavorabile, drumuri în lucru, şosele supra aglomerate, accidente, etc. pentru care transportatorul nu îşi asumă responsabilitatea.Tabita Tour nu isi asuma nicio responsabilitate pentru intarzierile curselor si/sau pentru pierderile suferite de catre calator, ca urmare a acestor intarzieri. Orele de sosire fiind conditionate de timpul de asteptare din granite si de pe sosele.
10. Tabita Tour are dreptul, oricand, sa anuleze o cursa in cazul amenintarii sau existentei unui razboi, conflict armat, atac terorist, blocada, greva, conditii meteorologice nefavorabile, miscari sociale, probleme tehnice ale autocarului sau alte circumstante ce ar putea fi un impediment pentru efectuarea calatoriei, Tabita Tour, va gasi solutia cea mai buna de remediere a situatiei sau o alternativa pentru transport, in masura in care acest lucru este posibil si la costuri rezonabile, valoarea despagubirii acordate pasagerilor nu va depasi insa contravaloarea biletului de calatorie.
11. Tabita Tour se obliga ca in situatia in care vehiculele cu care transporta calatorii sunt imobilizate pe traseu, sa asigure remedierea problemei in cel mai scurt timp sau sa asigure preluarea calatorilor transportati de catre un alt autocar in vederea continuarii cursei.
TRANSPORTUL PERSOANELOR CU HANDICAP:
12. In conformitate cu dispozitiile Regulamentului European 181/2011 transportatorul declara ca autocarele de transport folosite in desfasurarea activitatii sale nu sunt proiectate astfel incat sa asigure transportarea in deplina siguranta a persoanelor cu handicap si persoanelor cu mobilitate scazuta.
BILETUL DE CALATORIE SI REZERVAREA:
13. Biletele de călătorie sunt nominale, acestea neputând fi transmise altei persoane şi trebuie să fie prezentate la cererea atât a autorităţilor, cât şi a personalului firmei. Biletele de călătorie reprezintă dovada încheierii contractului de transport între călătorul al cărui nume este trecut pe bilet şi transportator. Biletele neştampilate si nesemnate nu sunt valabile.
14. Tariful biletelor de călătorie nu include asigurarea medicală, iar informaţii complete privind tarifele, ofertele, reducerile şi facilităţile acordate de către transportator se pot obţine în oricare din agenţiile societăţii sau de la agenţiile partenere Tabita Tour. Nu va fi posibilă înlocuirea biletelor de călătorie pierdute, distruse sau furate si nu se vor emite duplicate, iar în acest caz calatorul nu poate fi despăgubit.
15. La biletele cu tarif promoţional nu se acordă reduceri şi nu se fac restituiri, cu excepţia cazurilor în care se renunţă integral la călătoria Dus/Întors.
16. Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica tarifele sau orarele de circulatie cu anuntarea prealabila a pasagerilor.
17. Toate rezervările sunt obligatorii, iar pentru ca acestea să fie valabile trebuie să se efectueze cu cel puţin 7 zile înainte pentru biletele Dus şi cu 15 zile înainte de data plecării pentru segmentul de întoarcere, în cazul biletelor Dus/Întors sau a biletelor care au dată fixă de întoarcere.
ANULAREA SI REPROGRAMAREA:
18. O reprogramare a călătoriei presupune anularea prealabilă a călătoriei. O anulare poate fi făcută cu minimum 15 minute înainte de ora de plecare programată, anularea nu este posibilă la bordul autocarului (la șofer).
19. O anulare poate fi făcută exclusiv prin intermediul punctele de vânzare de bilete ale companiei Tabita Tour si a agențiilor partenere. O călătorie dus-întors este considerată o rezervare.
20. În caz de anulare, se va elibera așa-numitul voucher de anulare. Acest voucher de anulare este valabil timp de 12 luni de la data emiterii sale și dă pasagerului dreptul de a face o nouă rezervare cu valoarea voucherului. În cazul în care prețul noii rezervării depășește valoarea voucherului, trebuie plătită diferența de preț. Dacă prețul este sub această valoare, contravaloarea voucherului de anulare rămâne valabilă și va putea fi utilizată sau consumată pentru o altă rezervare. În cazul ofertelor promoționale pe perioade limitate de timp pot exista abateri de la aceste reguli. Detaliile sunt reglementate de regulamentul privind condițiile acestor acțiuni, accesibil separat pe portalurile web.
21. Pentru fiecare anulare, se va percepe o taxă de anulare per călătorie anulată și per pasager, conform informatiilor din tabelul de mai jos. Voucherul de anulare va avea valoarea prețului biletului, minus prețul pentru anulare. În cazul unei modificări a numelui pasagerului, trebuie plătită diferența de preț, dacă prețul biletului a crescut între timp. Schimbarea numărului de telefon este gratuită.
|
22. Dacă un voucher de anulare este utilizat pentru o rezervare, aceiași termeni și condiții pentru anulare se aplică și noii călătorii.
23. Pasagerii care intenționează să intre în zona Schengen și care nu (i) au cetățenie UE sau (ii) care fac obiectul uneia dintre excepții, trebuie să aibă asupra lor toate documentele necesare pentru a intra în spațiul Schengen. Tabita Tour își rezervă dreptul și are dreptul de a anula biletele în caz de neconformitate, fără nicio rambursare, în special dacă intrarea este refuzată de autoritățile/sistemul UE relevant, chiar dacă confirmarea rezervării a fost deja emisă.
24. Taxă de serviciu, la fiecare rezervare se va aplica o taxă de serviciu de 0,99 EUR (sau suma corespunzătoare monedei respective). Taxa este percepută pentru fiecare comandă, iar
in cazul anulării de către client, taxa de serviciu nu va fi rambursată.
SESIZARILE:
25. Plangerile se pot adresa in termen de trei luni de la data prestarii serviciului regulat sau de la data la care ar fi trebuit sa aiba loc prestarea serviciului. In termen de o luna de la data primirii plangerii transportatorul ii notifica pasagerului daca plangerea sa este considerata intemeiata, respinsa sau este inca analizata.
LA BORDUL AUTOCARULUI:
26. Este interzisa folosirea aparatelor personale de radio, mini TV, video sau a instrumentelor muzicale in autocar. Utilizarea unui CD player sau a altor mijoace cu aceleasi functii, este permisa numai in conditiile in care volumul sunetului nu deranjeaza ceilalti pasageri.
27. Este interzis pasagerilor: deteriorarea sau murdarirea autocarului, fumatul, consumarea bauturilor alcoolice, imbarcare fara a avea o igiena corporala corespunzatoare ,imbarcarea in cazul in care este intr-o stare care indica o boala contagioasa, are un comportament necivilizat, sau are un comportament care duce la obstructionarea in orice fel a conducatorului auto sau a celorlalte persoane din echipaj in indeplinirea in bune conditii a atributiiilor specifice, sau cauzeaza neplaceri sau discomfort calatorilor din autocar sau altor participanti la trafic. In cazul in care incalca legile pe teritoriul Romaniei sau al celorlalte state prin care calatoreste, transportatorul, poate interzice pasagerului efectuarea sau continuarea calatoriei,la cererea majoritatii calatorilor, fara ca acesta sa aiba dreptul la o despagubire sau rambursare ulterioara a contravalorii biletului achitat.
28. Din motive de siguranta a integritatii corporale, este interzis pasagerilor sa calatoreasca in picioare sau sa se deplaseze in interiorul autocarului atata timp cat acesta se afla in miscare.
BAGAJUL:
29. Pasagerul este obligat să se informeze şi să respecte legislaţia în vigoare cu privire la greutatea şi conţinutul bagajelor, inclusiv răspunderea vamală, pentru care transportatorul nu-şi asumă nici o responsabilitate. In costul biletului, Tabita Tour include transport GRATUIT pentru: - 1 x bagaj de mana (7kg - cu o dimensiune maximă de 42 x 30 x 18 cm) si - 2 x bagaj de cala(2 x 20 kg - cu o dimensiune maximă de 80 x 50 x 30 cm,F dimensiunile însumate ale bagajului (înălțime, lățime și lungime) nu depășesc 160 cm).Nu se garantează dreptul general de a transporta mai mult de un bagaj de călătorie per pasager. Dacă există suficient spațiu în portbagajul autocarului și nu a fost înregistrat încă niciun bagaj suplimentar, poți cumpăra un bagaj suplimentar de la șofer. Această decizie este la latitudinea șoferului autocarului.
30. Pasagerul este responsabil pentru încărcarea bagajelor sale la transbordarea în alt mijloc de transport. Un posibil ajutor de la șoferul de autobuz are loc doar în cazuri excepționale și justificate, doar dacă este vorba de un pasager cu handicap sau cu mobilitate redusă. - Pasagerul trebuie să își marcheze pe bagajele sale numele și adresa pentru atribuirea și returnarea corectă, în special pentru a evita confuziile
Reclamaţiile privind deteriorarea, pierderea sau furtul bagajelor se depun imediat după sosire la responsabilul de autocar şi vor fi confirmate în scris în maxim 48 de ore de la sosire. Reclamaţiile ulterioare nu se vor lua în considerare.
31. Responsabilitatea pentru furtul, pierderea sau deterioarea bagajelor transportate in cala de bagaje, altele decat bagajele de mana, revine Tabita Tour, numai in cazul in care acestea se produc din neglijenta intentionata a echipajului autocarului, care va trebui dovedita de reclamant. Despagubirea in astfel de cazuri este in limita a 50 EUR. Daca calatorul considera ca bagajul are o valoare mai mare de 50 de euro va face mentiuni exprese la imbarcare si isi va face asigurare pentru bagaj.
32. Nu se acorda despăgubiri pentru bagajele de mână deteriorate sau pierdute (doar în cazul în care vinovaţia transportatorului se poate dovedi), in cazul pierderii sau deteriorarii de bunuri si obiecte de valoare cum ar fi: bani, bijuterii, obiecte de arta, camerele foto, video, computere, etc, aflate in bagajele pasagerilor. Pentru a preîntâmpina astfel de situaţii se recomandă deţinerea unei asigurări pentru bagaje.
33. Transportul animalelor este permis doar pe linia principala Tabita Tour, respectand cerintele de mai jos :
33.1. Animalele permise pentru transport:
- Sunt acceptate animalele de companie mici și mijlocii (câini, pisici etc.) care cântăresc maximum 50 kg, inclusiv cușca de transport.
- Animalele de asistență (ex: câinii ghid pentru persoanele cu dizabilități) sunt acceptate fără restricții, conform legislației în vigoare.
33.2. Condiții de transport:
- Animalul trebuie să fie transportat într-o cușcă specială, bine ventilată și adaptată dimensiunilor acestuia.
- Cușca poate fi plasată:
- În autocar: în spațiul desemnat (de regulă, pe podea, lângă pasagerul însoțitor), fără a obstrucționa căile de acces. Tariful este identic cu prețul unui bilet de călătorie.
- În cala autocarului: tariful pentru acest serviciu este de 80 euro.
33.3. Documente necesare:
- Pasagerul trebuie să prezinte un carnet de sănătate valabil, care să includă vaccinurile obligatorii și, dacă este cazul, certificatul de microcipare.
33.4. Interdicții:
- Este strict interzis transportul:
- Animalelor agresive, periculoase sau cu stare de sănătate precară.
- Animalelor care nu sunt în cușcă sau nu respectă condițiile de igienă.
33.5. Responsabilitatea pasagerilor:
- Proprietarii sunt responsabili pentru siguranța și comportamentul animalului pe durata călătoriei.
- Orice daună cauzată de animal va fi suportată de către proprietar.
33.6. Procedura de rezervare:
- Pasagerii trebuie să anunțe intenția de a transporta un animal la momentul rezervării biletului.
- Confirmarea se va face în funcție de disponibilitatea spațiului și respectarea regulamentului.
- Pentru animalele transportate în cala autocarului, se adaugă suma de 80 euro la prețul biletului de călătorie al clientului.
- Pentru animalele transportate în autocar, se emite un bilet de călătorie la tariful standard pentru un adult, afișat în sistem.
- La emiterea biletului, se va menționa în câmpul Observații felul în care este transportat animalul de companie, utilizând mesajele corespunzătoare.
34. Este strict interzis, transportul in bagaje de: droguri, substante explozive sau toxice, arme, munitie, tuburi de oxigen sau gaz, butelii sau orice alte substante caustice periculoase, a operelor de arta de patrimoniu fara autorizatiile necesare, precum si alte obiecte si substante prin care se incalca legile in vigoare pe teritoriul Romaniei sau a altor state.
35. Prezentele conditii generale de transportator sunt valabile la data emiterii biletului de calatorie.
36. Prin achizitionarea biletului, calatorii, declara ca au luat cunostinta de toate aceste conditii si sunt de acord cu respectarea acestora.
STIMAŢI PASAGERI!
TABITA TOUR VĂ RECOMANDĂ SĂ NU INTRAŢI ÎN CONTACT CU PERSOANE NEAUTORIZATE PENTRU A EVITA POSIBILE JAFURI SAU ALTE PREJUDICII FIZICE SAU MORALE. CONTACTAŢI, AGENŢII NOȘTRI PENTRU A VERIFICA TOATE INFORMAŢIILE ÎNAINTE DE ÎMBARCARE!